Te koop: twee turbo's (turbo compressors)

Vragen en opmerkingen over onderdelen van de Mitsubishi
Gebruikers-avatar
Arjan
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON Do 26-04-2007 23:02
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Te koop: twee turbo's (turbo compressors)

Ongelezen bericht door Arjan »

Ja, je leest het goed!
Ik heb twee turbo's te koop:
- rechts: een originele 2,6 liter Mitsubishi turbo waarmee ik ruim 200 pk heb gehaald en
- links: een Garrett T03/04 waarmee ik rond de 250 pk heb gehad.
Ze zijn beiden watergekoeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De eerste is in prima staat en heb ik later vervangen door de tweede.
Deze originele Mitsubishi turbo pas op alle 2,0 en 2,6 liter uitlaatspruitstukken. Hij komt lekker snel in maar draait minder snel dan een Garrett turbo waardoor de levensduur verlengd wordt.
Bij de tweede missen piepkleine stukjes van de vinnen bij de uitlaatkant, ik heb daar gewoon prima mee gereden en hele goede resultaten mee gehad, maar het is beter om er een andere as met uitlaatwiel op te plaatsen; maar als je niet veel rijdt en goedkoop veel resultaat wil hebben dan moet je deze turbo hebben! :D
Deze Garrett komt ook snel in - niet zo snel als de eerste - en kan opgejaagd worden tot enorme snelheden waardoor je een enorme druk kunt opbouwen en dus de PK's alsmaar toenemen.

Prijs voor alletwee: € 500 en dat is niet duur! Maar, e.e.a. is bespreekbaar. De originele turbo kost zo'n € 1.500 nieuw en de Garrett heeft mij ca. € 1.000 gekost.
De reden dat ik ze verkoop is dat ik - zoals je op de site kunt lezen - steeds meer pk's en grotere turbo's wil . . . :doh:
Lancer Evo VIII, 475 pk;
Starion, 353 pk;
Sapporo 2JZ GTE vvti, > 1000 pk;
Sapporo 2,6, overleden...

BUTTON_TOPIC_LOCKED