Onderdelen die in onze auto's gebruikt worden

Uitlaatspruitstuk op maat gemaakt voor een Toyota MR2, kan voor elke auto op maat gemaakt worden.

Grote klasse: een uitlaatspruitstuk gemaakt door Hans Vos dat helemaal niet standaard is: voor een 2.0 liter 16 klepper met een Garrett turbo . . .

Hij gaat huit van de uitlaat boutgaten bij de kop van de motor en van de maten van de voet van de turbo en hij berekend zelf de lengte, de dikte en de rondingen van de buizen!

Prachtig gewoon!

Nog zo'n kunststukje: een dump valve, hij had al eens een ander type gemaakt, maar die vond hij maar zozo. Dus: gewoon een nieuwe ontwerpen en maken!

Dit model heeft twee veren in het huis zitten . . .

 

Garrett T03

Een gereviseerder Garrett turbo van Turbo's Hoet, ik vind hem er als nieuw uitzien . . .

Van de bovenkant, dit is trouwens een Garrett T03, je kunt ook een combinatie van een T03 en een T04 op je auto zetten: het uitlaatgedeelte is dan van een T03 en het inlaatgedeelte is van een T04: het T04 gedeelte is verterkt. Dit heet een zg. hybride turbo.

Het zwarte ding is de Waste Gate in die doos zit een sterkte veer die ervoor zorgt dat bij teveel uitlaatgassen een klep opent, zodat de turbine niet té hard gaat draaien.

 
 

 

Garrett T03 / T04 combinatie

Deze komt ook bij Turbo's Hoet vandaan.
Hetzelfde verhaal als boven en dan een hybride T03/T04 combinatie
 

 

 

Mulitpoint inlaatspruitstuk voor een 4G5, 2.6 liter motor

Uit Australië mee laten nemen door Gavin, een multipoint injectiesysteem voor een 2.6 liter motor. Standaard hebben wij in Europa alleen monopoint injectie, bestaande uit twee injectoren: een lichte en een zware.