Hoi Tim,
Allereerst welkom op het Forum!
Ziet er goed uit, al het werk dat je uitvoert! Ik ben benieuwd naar de foto's.
Die downpipes en de rest, die lassen wij zelf. Zeker toen we met Garrett turbo's gingen rijden, moesten we in ieder geval de aansluiting van de uitlaat aan de turbo veranderen, het is gemakkelijker om meteen de diameter te veranderen.
Als je geen lasapparaat hebt of je kent niemand die dat kan doen dan kan ik wel eens kijken of je een keertje bij Ewin langs kunt komen, dan kan hij zelfs de rest van de uitlaat ook verdikken

!
Zal ik het hem eens vragen?
De turbo hoeft eigenlijk niet gekoeld te worden met koelwater; ik heb de koelleidingen bij mijn turbo zelfs losgemaakt, de leidingen lekten steeds ... Ik heb zowel turbo's met en zonder koelwater gehad: het maakt geen verschil, dat is ook de mening van b.v. C&E Turbochargers.
Een thermostaat moet je inderdaad wél hebben, anders heb je op een gegeven moment een gescheurde cilinderkop!
Arjan