Zoals de kop aangeeft ben ik opzoek naar een goede kop + nokkenas voor een 2.6 liter G54B turbo motor voor m'n Starion Widebody..
Wie heeft er nog een liggen?
de huidige kop+ nokkenas heeft namelijk schade aan de lagerschalen.
Gezocht: cylinderkop + nokkenas voor een G54B (Starion)
Gezocht: cylinderkop + nokkenas voor een G54B (Starion)
'83 Starion 2000 EX, nieuwe motor bouwen!
- Arjan
- BerichtenCOLON 157
- GeregistreerdCOLON Do 26-04-2007 23:02
- WoonplaatsCOLON Utrecht
- CONTACTCOLON
Ja, ik heb nog een goede (prima!) kop liggen met originele jetkleppen; ik weet niet of ik nog een nokkenas over heb, ik dacht het wel.
Ik heb de Starion velgen vandaag binnengekregen!!
Binnenkort eens kijken naar de staat, ze zien er op het eerste gezicht mooier uit dan de rest van mijn velgen. Maar ja, ik ga niet alles wisselen.
Ik denk wel dat ik de banden zelf houd: die zijn net nieuw.
Arjan
Ik heb de Starion velgen vandaag binnengekregen!!
Binnenkort eens kijken naar de staat, ze zien er op het eerste gezicht mooier uit dan de rest van mijn velgen. Maar ja, ik ga niet alles wisselen.
Ik denk wel dat ik de banden zelf houd: die zijn net nieuw.
Arjan
Lancer Evo VIII, 475 pk;
Starion, 353 pk;
Sapporo 2JZ GTE vvti, > 1000 pk;
Sapporo 2,6, overleden...
Starion, 353 pk;
Sapporo 2JZ GTE vvti, > 1000 pk;
Sapporo 2,6, overleden...
Dat is mooi om te horen, jammer dat het ook zo'n jet kleppen kop is, maar vast beter als de huidige kop.
Daarvan zien de lagerschalen van de nokkenas er namelijk beroerd uit.
Ik heb al wel even op de draaibank het lageroppervlag van de nokkenas weer enigzins glad gemaakt met een stuk schuurlinnen en poleist materiaal, maar dat is natuurlijk nooit fijn voor de tolerantie.
Daarvan zien de lagerschalen van de nokkenas er namelijk beroerd uit.
Ik heb al wel even op de draaibank het lageroppervlag van de nokkenas weer enigzins glad gemaakt met een stuk schuurlinnen en poleist materiaal, maar dat is natuurlijk nooit fijn voor de tolerantie.
'83 Starion 2000 EX, nieuwe motor bouwen!
- Arjan
- BerichtenCOLON 157
- GeregistreerdCOLON Do 26-04-2007 23:02
- WoonplaatsCOLON Utrecht
- CONTACTCOLON
Mijn huidige jetkleppen-kop zit nu in mijn Sapporo en die kan nog steeds tegen de hoge druk van mjin T04 turbo . . . !
Als je maar genoeg benzine levert dan kan zelfs een jet-kleppen kop genoeg aan : het gaat er immers om dat de kop steeds gekoeld wordt door het benzinemengsel.
Arjan
Als je maar genoeg benzine levert dan kan zelfs een jet-kleppen kop genoeg aan : het gaat er immers om dat de kop steeds gekoeld wordt door het benzinemengsel.
Arjan
Lancer Evo VIII, 475 pk;
Starion, 353 pk;
Sapporo 2JZ GTE vvti, > 1000 pk;
Sapporo 2,6, overleden...
Starion, 353 pk;
Sapporo 2JZ GTE vvti, > 1000 pk;
Sapporo 2,6, overleden...
Na verder onderzoek aan het blok bleek dat ook de krukas lagers beschadigd zijn en de middelste krukas lager welke ook de zijdelingse druk moet opvangen volledig rond gegaan en zich ongeveer 2 mm in het blok gevreten heeft.
Kortom dat blok is geen goede kop meer waard.
Daarom doe ik nu maar een complete blokswap met een 4G63T sapporo/starion blok dat ik nog heb liggen.
Kortom dat blok is geen goede kop meer waard.
Daarom doe ik nu maar een complete blokswap met een 4G63T sapporo/starion blok dat ik nog heb liggen.
'83 Starion 2000 EX, nieuwe motor bouwen!