Upgrade van de Sapporo Turbo
GeplaatstCOLON Di 23-08-2011 11:00
Na een update van de site is er e.e.a. verloren gegaan, m.n. mijn eigen onderwerpen . . . .
Ik ga gewoon weer de draad oppakken van af het punt waar ik nu ben (een soort Twitter en dan op het Forum met veel meer mogelijkheden ).
Eindelijk is de Sapporo bij MacRacing (Joshma) voor een grondige update naar programmeerbare injectie en 'normale' mulitpoint injectie:
Tot nu toe reed ik de auto met 4 toegevoegde injectoren die aangestuurd werden boven de 3000 toeren. Echter, doordat de bedrading een beetje begon te verouderen had ik vaker dat de auto matig reed dan heerlijk, zoals vlak na de upgrade naar een grotere turbo. Ik denk ook dat het lag aan de toevoeging van de grotere intercooler:
ik had veel te veel lucht t.o.v. benzine; ooit was e.e.a. ingesteld op een kleiner turbo en een kleinere intercooler, dus misschien dat ik daardoor van die problemen had.
Bij JohanMotorsport (http://www.johanmotorsport.be/) heb ik toen een EMS 4860
gekocht om die in te bouwen en van alle problemen af te zijn.
Nu wordt dan eindelijk de auto onder handen genomen (goede en betaalbare tuners zijn er weinig in Nederland . . . .
Zie ook het onderwerp "Projecten/Motor tunen" of "Techniek/Motor tunen" op site: http://www.mtcn.nl/
Wordt zeker vervolgd!
Mogelijke toekomstige veranderingen:
- ITB: per cilinder een gasklep voor snellere respons;
- een blower aan de cilinderkop bevestigen voor trekkracht onderin.
Ik ga gewoon weer de draad oppakken van af het punt waar ik nu ben (een soort Twitter en dan op het Forum met veel meer mogelijkheden ).
Eindelijk is de Sapporo bij MacRacing (Joshma) voor een grondige update naar programmeerbare injectie en 'normale' mulitpoint injectie:
Tot nu toe reed ik de auto met 4 toegevoegde injectoren die aangestuurd werden boven de 3000 toeren. Echter, doordat de bedrading een beetje begon te verouderen had ik vaker dat de auto matig reed dan heerlijk, zoals vlak na de upgrade naar een grotere turbo. Ik denk ook dat het lag aan de toevoeging van de grotere intercooler:
ik had veel te veel lucht t.o.v. benzine; ooit was e.e.a. ingesteld op een kleiner turbo en een kleinere intercooler, dus misschien dat ik daardoor van die problemen had.
Bij JohanMotorsport (http://www.johanmotorsport.be/) heb ik toen een EMS 4860
gekocht om die in te bouwen en van alle problemen af te zijn.
Nu wordt dan eindelijk de auto onder handen genomen (goede en betaalbare tuners zijn er weinig in Nederland . . . .
Zie ook het onderwerp "Projecten/Motor tunen" of "Techniek/Motor tunen" op site: http://www.mtcn.nl/
Wordt zeker vervolgd!
Mogelijke toekomstige veranderingen:
- ITB: per cilinder een gasklep voor snellere respons;
- een blower aan de cilinderkop bevestigen voor trekkracht onderin.