Hier begon het mee: een Mitsubishi Sapporo turbo gekocht in 1992; snel daarna ook toch weer mijn oude liefde gekocht, een Kawasaki GPZ 900R in dit geval.
Dit type werd 'de moordenaar' genoemd; later wist ik waarom: langzaam (120/140) vond de motor niet fijn, hoe harder hoe beter hij liep en de achterkant was erg listig . . . De vorige eigenaar had een gebroken been en arm opgelopen . . .

oude pagina
Wat is het toch een toffe motor, vooral die Yoshimura uitlaat staat heel erg gaaf!
(Later verloor ik de uitlaat onderweg en reed een vrachtwagen hem plat . . .)
Geheel verbeterd en angstaanjagend!

Een paar jaar terug: 300 pk in de motor en 250 pk op de wielen.

Op dit moment, 400 pk op de wielen; zie meer bij de link Motor tunen.
Het nieuwe blok is opgebouwd door Eras motorenrevisie, met hulp van tuningbedrijf CSP Autosport (Hennie van CSP heeft jammer genoeg zijn bedrijf tijdelijk gestopt).

Zie de hele grote turbo die snel, véél lucht geeft!