Notice: Undefined index: language in /home/vhosting/r/vhost0023955/domains/mtcn.nl/htdocs/www/Auto.php on line 36

Notice: Undefined index: language in /home/vhosting/r/vhost0023955/domains/mtcn.nl/htdocs/www/Auto.php on line 49

De site voor snelle Mitsubishi's en andere snelle auto's met turbo.


De pagina's van de site bevatten foto's van snelle auto's, getunede motoren, technieken, evenementen en een Forum.
Met behulp van menu kun je de verschillende pagina's doornemen.

Veel kijk- en leesplezier!
De volgende pagina's bevatten informatie over Mitsubishi Turbo Club Nederland.

De club is opgericht door en voor Mitsubishi turbo liefhebbers en uitgegroeid tot een club voor alle bestuurders van een snelle auto.
Je vindt mooie foto's van auto's, foto's van onderdelen die wij gebruiken, waar wij zoal onze onderdelen vandaan halen.

Je kunt ook de loop van verschillende tuning projecten bijhouden!

Te verwachten:
- Oude foto's van Clubdagen, meer auto's en techniek achter de pk's

Updates (05-04-2018)
- Nieuwe motor voor de Evo8 ;-)
De 2 turbo's zijn geïnstalleerd in het motor compartiment van Lamborghini Galladro.
Een Ford Escort met een Evo motor? Bij Van de Heuvel is het mogelijk!
Als basis een Evo onderstel, motor en drive train; de Escort carosserie verlengd en daar is de Ford Escort Evo.
De tuning van de Starion is gedaan en daarmee is de motor dus klaar!
Klik op Motortuning Starion om meer hierover te lezen.
De motor is klaar en zit inmiddels weer in de Starion!

Maar we zijn er nog niet, kijk maar verder . . .
Het project is bijna af!
Joshma heeft gekozen voor een oplossing van 1 bobine per cilynder: nog beter te tunen en je kunt zo nog meer uit de motor halen.

Klik op het plaatje om de motor te zien en horen lopen.
Het geluid van de motor binnen klinkt geweldig: wat een pit en snelheid!

klik op de foto voor een filmpje.
Van de week (NIET) aangeschaft: een gebouwde Evo motor met 550 pk en 700 Nm koppel op e85 brandstof!

De aankoop gaat niet door . . . Jammer!

Zie voor extra info en foto's: LancerEvoCrossMotor.

Besloten met Joshma om zelf een motor op te bouwen.
De Starion is klaar!! Hij staat nu voor bij ons huis.

Zie bij Projecten, Starion restauratie het project van de rode naar de blauwe Starion van Hannah; je ziet het goed: hij is nu blauw met een heel
klein beetje paars.

Hij is helemaal kaal gemaakt, strak gemaakt en weer gespoten.
De velgen worden weer als nieuw gemaakt door VelgenService.com
in Oss
.

Ik had niet gedacht dat de velgen mooier gemaakt konden worden
dan nieuwstaat . . .
In de nieuwe Mitsubishi Sapporo, ingevoerd
vanuit Frankfurt an der Oder aan de Poolse grens,
komt een Toyota Supra motor: de 2JZ GTE vvti.

Deze Sapporo is ter vervanging van de bruine Sapporo die ik vanaf 1992 in mijn bezit heb.
De bruine is redelijk roestig, maar deze grijze heeft geen spatje roest!
Je ziet dat de motor hier nèt in het motorcompartiment past.

Zie verder motor tunen voor de rest van de bouw van de auto.
De motor komt uit de auto rechts, een Toyota Supra MK IV.
Al die oudere auto's is leuk maar ze zijn niet altijd even praktisch, dus voor het dagelijkse en familie vervoer, toch maar een Evo gekocht.
Een Mitsubishi Evolution 8 in dit geval omdat die er niet uitziet als een standaard Evo en omdat hij wat meer pk's heeft dan de standaard Evo ;-).
De opgevoerde 2 liter met (nu nog) standaard turbo maar wel
met allerlei extra's!

Ik heb een paar weken terug een 2,3 liter Stroker motor gekocht,
compleet met race zuigers etc. dus die komt in de Evo.

Maar ja, eerst maar eens de Sapporo met Supra motor afmaken.

Laatste bericht: de verkoper wil de motor tòch zelf houden . . . Dan ga met Joshma zelf maar een motor opbouwen; daar gaan we na de vakantie aan beginnen.
Je vind op de site mooie foto's van auto's, foto's van onderdelen die wij gebruiken, waar wij zoal onze onderdelen vandaan halen.

Je kunt ook de loop van verschillende projecten met auto's bijhouden: restauratie projecten maar natuurlijk ook tuning projecten!

Je kunt ons Forum raadplegen en zelf nieuwe berichten plaatsen en reageren op berichten.
Wij houden geen clubevenementen meer, echter: ik ben samen met Joshma Pfeiffer en Erwin Dierickx bezig de auto's een stuk sneller
en betrouwbaarder te maken, zie daarvoor de menuoptie "Projecten".

Oud lid Marck Harteveld restaureert af en toe onze auto's en doet daarnaast aan Drag Racing.

Kortom: genoeg om af en toe eens onze pagina's te bezoeken!

De site wordt af en toe wordt bijgewerkt, dat kun je zien aan de datum boven in.

Veel pezier op de site!

Dit moet zeker anders: alphanumeriek gesorteerd . . . . . . . .
Rechts de auto van Joshma Pfeiffer die werkt aan mijn Sapporo('s), Starion en Evo;
dit is een Toyota MR2, zwaar getuned.r
Marck Harteveld is nu helemaal overgestapt van de Mitsubishi
Starion naar American Muscle cars en met name dragracen.r
Erwin Dierickx richt zich vooral op het verbeteren van Japanse
auto's en vooral de Mitsubishi's. Zie de verbetering van zijn (overleden...) Mitsubishi Evolution 3.
De 400 pk Mitsubishi Sapporo, de eerste Sapporo turbo die ik heb
aangeschaft.

Ik heb de auto weg moeten doen, helaas . . . Te veel roest op vitale plekken.
Basis: 2,6 liter uit de Starion; bijna alles is veranderd.